Informatie

Kennis, informatie en goede gewoontes

Over ons

Even voorstellen:,

Dit ben ik!

Ellen Kruize. Ik ben apothekersassistent. Na de middelbare school ben ik gestart met de opleiding voor dit bijzondere vak. Natuurlijk begon het bij ons ook allemaal met bereiden en farmaceutische patiëntenzorg en stage volgen in meerdere openbare apotheken. Na het behalen van mijn diploma heb ik gemerkt dat je nog veel moet leren als beginnende apothekersassistent en gelukkig was daar in de apotheek de mogelijkheid voor. Oudere collega’s die prachtige ervaringen met je willen delen, het contact met de patiënten en af en toe geneesmiddelen bereiden bevestigden de keuze zoals ik die had gemaakt aan het einde van de middelbare school.

Op 1 juni 2015 startte ik, door een gevolg van fysieke klachten na de zwangerschap van onze oudste zoon mijn eigen bedrijf, een uitzendbureau voor de apotheek & huisartsenpraktijk. Het was best een hele stap. Van alle dagen onder de collega`s en patiënten in de apotheek naar telefonisch contact met werkgevers en werkzoekenden vanuit een kantoor op 2 hoog. Mensen bij elkaar brengen. Anderen helpen en voor elkaar klaar staan. Mijn motto: Doen waar je goed in bent!

De keuze om voor mijzelf te beginnen was niet moeilijk. Wel heel spannend. Vanaf die dag zet ik mij in voor alle ‘collega’s’ die een ‘nieuwe’ baan zoeken. Samen met een aantal leuke collega’s runnen we Northeast Personeelsdiensten. Inmiddels hebben we vele volgers op Facebook, organiseren we nascholingen en hebben we een groot netwerk van werkgevers en werknemers en kennen we zelfs een jaarlijks benefiet symposium voor de apothekersassistenten & doktersassistenten.

Veel werkgevers en werknemers delen de dagelijkse gang van zaken. We merken dat er veel vragen/opmerkingen zijn over de druk op de werkvloer.  Er kan op de werkvloer, net zoals bij teamsport, enkel een geoliede machine ontstaan als alle basisonderdelen goed zijn, een duidelijke missie en een gezamenlijk doel. Veel van deze basisonderdelen beginnen door alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. De andere problemen waar apotheken tegenaan lopen hebben vaak te maken met communicatie, zowel onderling op de werkvloer als ook met patiënten. Ik adviseer mensen graag. Je kan dus altijd met je verhaal bij mij aankloppen.

Elke dag ben ik dankbaar dat ik jullie mag helpen en er kan zijn voor onze collega’s. Ik wil alle apothekersassistenten, doktersassistenten, fc’s, fk’s, apotheekmedewerkers, bezorgers, apothekers, huisartsen en managers daarom bedanken voor al jullie steun en het delen. Ik hoop dat ik de aankomende tijd nog vaak iets voor jullie kan betekenen en iets van jullie te horen.

 

Wil jij contact met mij of meer weten over mijn bedrijf kijk dan op de pagina contact.